Monday, January 4, 2010

Berlatih terus berlatih..

Tarikh dan lokasi;
02 Ogos 2009, Taman Purnama, Alor Star
Non OP

Alhamdulillah..kami berkesempatan menghadiri majlis persandingan sepupu aku di Alor Star pada Ogos 2009.

Di situ..kami tak lupa cuba berlatih dan gigih mengambil gambar pengantin dan majlis yg berlangsung walaupun kami bukanlah OP utk majlis tersebut..hehe.

Di sana...kami juga dpt melihat adab serta tatatertib menjadi seorang OP sgt perlu dijaga. Jadi OP ada etika2nya. Jgn merasakan anda OP..maka anda boleh melanggar tetamu ketika mengambil gambar sesuka hati apatah lagi tanpa ucapan maaf.
Tetamu tuan rumah perlu dihormati. Jgn terlalu terdesak ketika mencari sudut2 terbaik sehingga merasakan tetamu lain perlu menghormati kita kerana menjadi OP pada hari itu.
OP perlu memahami pengantin yg juga perlu melayani tetamu yg ingin berjumpa dengannya. OP juga perlu ada ramah dan mesra dengan sesiapa sj di majlis tersebut. Perlu juga menahan rasa marah jika ada sesuatu yg tak disenangi berlaku...


Hmm..hari tu laa kitorang nampak semua tu. Belajar dan memahami dgn memerhati pengalaman orang lain, hehe..

Walaupun kami bkn suka2 digelar OP tetapi OP adalah satu gelaran utk menjalankan amanah yg telah dipertanggungjawabkan. Jadi..nak tak nak..gelaran itu akan tetap dipanggil sekiranya kita sedang memikul tugas tersebut.

No comments:

Post a Comment